Om Rörö IF

Rörö IF bildades 1970 och är idag en förening med många olika verksamheter. Tillsammans med medlemmarna, öns företagare och andra sponsorer har föreningen växt till en allaktivitetsförening.

Vi är inte bara stolta över vår fotbollsplanBaracken som är vår förenings- och festlokal, och Hallen, vår idrottshall som inte bara rymmer två badmintonbanor utan även bla ett gym, bastu och kanske snart en klättervägg. Vi är också hem för ett myller av aktiviteter för hela familjen.

Varför inte ta en sväng förbi våra boulebanor för en avslappnad stund med vänner, eller ta trappan upp från hamnen till vårt racketcenter där du kan testa din backhand på tennis- eller padelbanan.

Men vänta, det finns mer! Under sommaren arrangerar vi midsommar, Rörödagen och en spännande simskola, inte bara för de små, så de kan plaska runt, lära sig simma och ha kul i vattnet och för oss äldre möjlighet att samla på oss mer märken.

För de som älskar sand mellan tårna och volleybollar i luften, har vi en strålande beachvolleybollplan som väntar på dig. När hösten börjar närma sig stundar Röröloppet innan året avslutas med Tomten i parken.

Vi strävar efter att skapa en inkluderande och rolig miljö där alla kan utvecklas och trivas.

År 2009 lät föreningen bygga den nya skolan på ön, som smidigt ansluter till vår pulserande idrottshall. Denna skola är inte bara en plats för lärande utan också en knutpunkt för gemenskap och aktivitet. Vi har ingått ett avtal med Öckerö kommun som idag hyr våra lokaler, vilket gör den till en central del av samhället här på Rörö. Med detta partnerskap ser vi till att både utbildning och idrott får en plats att blomstra och att vårt samhälle kan växa och utvecklas tillsammans.

Hitta hit

Rörö IF är en idrottsförening belägen på den vackra ön Rörö i Göteborgs norra skärgård. Det finns flera sätt att ta sig till ön.  Kollektivt med buss från Göteborg och färjan från Burö. Via bil och färja från Burö eller kanske med egen båt. Oavsett hur du tar dig hit så är du väldigt välkommen till oss.